Followers

Saturday, August 15, 2015

A.R (part 1)



Dia, seorang insan yang aku tak tahu nak ceritakan macam mana. Insan yang berjaya buka pintu hati aku ni setelah aku dilukakan dengan kejam sekali. Dia muncul mac 2015. Dia hadir bawak kebahagiaan dan senyuman dalam hidup aku. Dia orang pertama yang buat aku rasa tersangat bahagia walaupun sometimes ada selisih faham tapi dia sabar jelaskan segalanya. Dia tak pernah sekalipun tinggikan suara atau marah aku.

Dia, yang sabar layan setiap kerenah manja aku. Setiap tindakan tak matang aku. Dia akan lembut kendalikan perangai aku. Dan aku sangat tak jangka yang kami akan serius sebab waktu tu hati dan jiwa aku tak boleh terima memana lelaki setelah aku dilukakan dengan teruk setahun lepas. Dia, satu kolej dengan aku dan sama sem dengan aku. Kami semester 6 cumanya aku kos kaunseling dan dia pengajian, dan aku baru kenai dia dan perasan kewujudan dia kat kolej haha.

Aku masih ingat, sangat ingat pertama kali aku nampak dia. Time tu, petang aku habis kelas. aku tunggu wani depan ATM kolej, dan saga hitam tetiba berhenti depan aku, dalam kereta tu ada 3 orang tapi aku tak tahu sapa kan. Aku pun kusyuk main candy crush dekat fon tetiba ada orang tekan hon. perghh bapakk arr memang terkejutlah aku. dalam hati memang carut ahh jinn lah apa bendalah semua keluar. Sabar ja aku nasib baik tak melatah haha. Dan Etoi keluar masuk ATM. Etoi tu future husband wani. Bila dorang nak blah dari situ, tetiba enjin kereta mati. Dalam 3 kali jugak arr. aku time tu memang gelak arr sebab tulah pekena aku lagi memula tadi. Padan muka haha.

Balik tu, 2 3 hari lepas tu etoi cakap dekat wani yang dia mintak nombor aku. Aku pun ehh serius ka? sebab sebelum ni aku saja ja cakap dekat etoi bak pakwe sorang haha. Tak sangka bagi betoi kahkah cumanya kami membe jelah kan. Lagipun etoi cakap dia cuma suka berkawan ja. sebab dia dah banyak kali terluka sebab perempuan. So, aku fahamlah sebab aku pun sama terluka cuma mungkin dengan cara yang berbeza. Dan sejak tu fon aku dah tak sunyilah haha. Asyik masuk ws ja kan. Tapi aku bahagia kenai orang macam dia.

Dan bermulalah episod baru dalam hidup Nabila Jamal.

to be continue ...


Terima Kasih Baca . Datang Lagi ^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...