Followers

Friday, September 12, 2014

salah aku?



Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.




salah aku ka?
sebab terlalu sayang.
sampai diinjak sesuka hati.
melepaskan amarah sewenangnya.

salah aku ka?
sebab mencintai dia.
sampai dicerca tanpa belas.
apa dia langsung tak punya hati?

salah aku ka?
sebab terlalu peduli.
sampai dicarut tanpa empati.

salah aku ka?
sebab rindu ini sentiasa hadir.
hingga melukakan hati sendiri.
menjerut jiwa yang dah kosong ini.

salah aku ka?
perasaan ini masih kukuh?
meski diperlakukan seperti sampah.
masih teguh mengemis secebis kemaafan.

salah aku ka bila semua ini terjadi?
apa aku langsung tak wujud dalam hati itu?
hati yang keras penuh dengan ego itu.
hati yang aku dambakan ada nama aku.

mungkin dia lupa semuanya.
tapi aku ingat semuanya.
setiap lafaz yang keluar dari bibir itu.
aku ingat satu persatu.
setahun yang lalu. kami selesa bersama.
entah kat mana silap aku.
sampai dia terus berubah 100 darjah.
tanpa pedulikan aku lagi waktu itu.
sampai sekarang.
bibir aku hanya akan meniti nama itu.
sebaris nama yang langsung tak terpadam.

apa aku masih ada kesempatan?
untuk mulakan semuanya kembali.
meski sekarang dah tamat kisah kami.




Terima Kasih Baca . Datang Lagi ^^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...